torsdag 22 september 2011

Ställningar


När jag såg att veckans vecka 6-tema var ställningar så dök två tankar omedelbart upp. Det finns nämligen två saker jag inte begriper kring det här ämnet.

1. Vad är grejen med att behöva inspiration till och tips om sexställningar? Det är egentligen inte särskilt svårt. Om vi pratar om samlagsställningar så är det två kroppsdelar som måste ha kontakt, och sen finns det en begränsad mängd sätt att vrida kropparna på. Händer, munnar, fötter och andra rörliga kroppsdelar kan röra vid det som de når, och där når man en absolut gräns tills man börjar blanda in fler människor, trädgårdsredskap och lätta motorfordon.

Hur akrobatisk man än blir så kan man inte pressa det längre än så. Visst, man kan göra det upp och ner hängande från taket men om man har lust och fysik till det så kommer man väl på idén själv? Hela den här grejen med att behöva "lära sig" reverse cowgirl eller whatever är lite dunkel för mig. Det är ju bara att hon sätter sig överst med ryggen mot honom, klart. Den dyker upp rätt tidigt i experimentkedjan.

Hur många ställningar som än "finns" så är de variationer på några få grundläggande teman, begränsade av mänsklig anatomi, och om man behöver hjälp att komma på dem så förstår jag inte varför. Om man läser om en ställning och ett ljus går upp, hur mycket har man egentligen tänkt på saken själv?

2. Ungefär sen innan jag blev sexuellt aktiv har jag tyckt att det verkade som om andra höll sig till typ en ställning per gång. När jag läser om det - till exempel här - låter det som om par i allmänhet håller sig till en ställning från första penetrationen till slut, och visst kan de variera sig från gång till gång men inte under tiden.

Jag fattar att det är enormt mycket variation på sånt här, men för mig är den här tanken så fullständigt främmande. Visst har jag ibland hållit mig till en enda ställning, i alla fall under snabbisar eller när omständigheterna i övrigt dikterat det, men i allmänhet har det varit en och sen en annan och sen lite så och sen den ett tag.

Fast det är å andra sidan rätt mycket jag inte känner igen från andras sex. Jag börjar tro att jag haft ordentlig flax som nånsin träffat nån som hade samma inställning som jag.

Inga kommentarer: