måndag 15 juli 2013

Skarpa kurvor


Kan man vara bipolär med extremt korta cykler? Jag undrar eftersom jag inte har nån bättre förklaring på hur jag mår nu för tiden. I går kväll var jag arg på universum och ville helst av allt slå någon blodig. Inte någon särskild alltså. Någon som skulle ha det, naturligtvis, men annars var jag inte kräsen. Vem som, egentligen.

Och nu, tolv väldigt oremarkabla timmar senare (jag tillbringade de flesta av dem på jobbet) så är jag precis lika omotiverat lycklig och allmänt nöjd med livet. Jag tror att några anställda och kunder på mitt lokala Willys undrade varför jag gick och fånflinade och sjöng för mig själv en måndagmorgon som denna. Jag vet inte själv.

Det här kan vara det minst substansrika blogginlägg jag någonsin skrivit. Känns passande.

3 kommentarer:

Robertsson sa...

Alltså substanssnittet på dina blogginlägg vida överstiger kvaliteten hos de flesta bokförlag i Sverige så du behöver inte ursäkta dig själv. Visst är det gött när universum hummar i takt?

Dina tankar i dagens text påminner lite om hur jag kände mig som nykär i mitt nuvarande förhållande.

Selma sa...

Alltså, skiftningar i humöret är ju normalt. Om du mår bättre idag skulle det ju kunna ha med sömn, blodsocker, vädret etc. att göra. Så enbart baserat på de senaste dygnet kan man definitivt INTE tillskriva dig någon diagnos. Men ja, det finns en diagnos som heter Rapid Cycling Bipolarity. Om du på riktigt är orolig att du kanske har en affektiv sjukdom så hoppas jag du söker dig till din vårdcentral för utredning.

Hatchetface sa...

Jag är bipolär med extremt korta cykler och kan känna igen mig ja. Jag antar att du uteslutit kost, sömn, motion och liknande vanor som lätt kan få en ur balans.

För en minidagbok, alltså sammanfattning av typ ovanstående
grejer plus känslor och händelser i några månader, det var det som fick mig att se ett mönster.

Hoppas jag inte lät undervisande!