tisdag 24 maj 2011

Allmänt utslängd fråga


Okej, nu måste jag fråga. I fredags skrev jag ett inlägg som länkade till en artikel på Aftonbladet och därmed blev länkad därifrån också. Artikeln var inte precis pinfärsk då och den har inte blivit yngre allt eftersom dagarna går, så jag antog att de flesta som tänkte läsa (eller snarare betrakta då det rörde sig om en filmsnutt) redan hade gjort det.

Och så i söndags hände det något. En genomsnittlig dag har jag blygsamma tjugo till trettio unika besökare; någon gång har jag haft precis över hundra men aldrig mer. I söndags hade jag 188 och den krossande majoriteten följde en länk från den artikeln. De kom kvickt också, under en hyggligt kort period hoppade de in en gång i minuten. Jag tittade på in på Aftonbladet för att se om den artikeln plötsligt trummats upp på förstasidan, men hittade den inte ens.

Först tänkt jag avskriva det här som ett av de där små mysterierna i livet, men vad ska man egentligen ha internet till om inte för få svar på de där små mysterierna i livet? Så nu hoppas jag att några av de läsarna finns kvar och kan berätta varför dussintals människor plötsligt satte sig och tittade bordellfilm på Aftonbladet en annars ordinär söndageftermiddag och dessutom följde varenda blogglänk som råkade finnas tillknuten.

Inga kommentarer: