fredag 20 maj 2011

Vi hatar så mycket att vi glömmer varför


Som jag tidigare nämnt ska vi alltid komma ihåg varför vi är emot något i stället för att blint fortsätta vara emot det. Det är tydligen svårare än man tror, för annars hade det inte varit mycket till chockfaktor i att en kvinna som ser ung ut arbetar som prostituerad och har pedofiler som kunder. Nu lär få pedofiler vara intresserade av henne; hennes målgrupp är snarare hebefiler men den distinktionen är tydligen för svår för genomsnittsmänniskan.

Låt mig först klargöra: jag förstår vad man har emot prostitution i sig. Jag är själv inte förtjust i eländet. Men jag har varken mer eller mindre emot att Bell är prostituerad än emot att någon annan är det.

Vi är inte negativa till barnsex för att människor som vill ha sex med barn är onda, eller för att omotiverat jävlas med dem, eller för att det är skoj att tvinga dem att bära på en hemlighet som skulle innebära total social utfrysning om den kom ut. Vi är negativa till barnsex för att det skadar barnen. Om det inte gjorde det, skulle det inte vara några problem.

Sist jag kollade är en 21-åring inget barn. Hon är myndig och får göra sina egna val, och jag kan inte se hur det skulle vara skadligare för henne att sälja sex till en man som finner henne attraktiv än till en man som inte gör det. Ska hon inte heller kunna ha en pojkvän eller agera i australiensisk porr om hon väljer det? Ska späda småbröstade kvinnor helt undvika sex, för partnern kan ju - Gud förbjude - tända på dem?

Pedofilerna är vår tids demoner, men det betyder inte att vi ska hata dem utan att ha en aning om varför. Det är inte ondskefullt att vilja ha sex med ett barn, det som är ondskefullt är att göra det. Är det inte, precis som Bells bordellmamma säger, enormt mycket bättre att dessa män går till Bell?

Det enda rimliga argument jag kan föreställa mig är att sex med Bell inte skulle vara ett utlopp för sådana impulser utan bara öka dem. Det är möjligt, forskning krävs, men mina pengar ligger på att förhållandet snarare är som det som Milton Diamond påvisade med porren.

Jag skulle gärna utrota prostitution. Jag tror att väldigt få väljer det helt frivilligt, jag tror att väldigt få mår bra av det, och jag tror att samhället och världen skulle vara bättre utan det. Men så länge Busty St Clair får vara prostituerad ska Bell också få vara det. Och agera i australiensisk porr, om hon så väljer.

3 kommentarer:

aftonbladet sa...

bra skrivet, fuck pedofiler

Anonym sa...

Jag håller med. Jag ska själv säga sanningen jag har frihet och allt så jag får uttrycka hur jag vill. Jag tycker att pedofiler inte borde existera i denna värld. till makten en vacker dag ska vi göra slut på alla pedofiler vi möter. Alla pedofiler ska dödas. Först ska vi såga de levande och sedan göra de till köttfärs och efter köttfärs så bränner vi pedofilernas köttfärs tills det blir aska. Och askan kastar vi sedan ut på havet och snipp snapp slut så var sagan slut.

JD sa...

"hennes målgrupp är snarare hebefiler men den distinktionen är tydligen för svår för genomsnittsmänniskan."

Och vad är du då? En övermänniska eller? ;)