torsdag 24 december 2009

Glad storätarhelg


Det finns många anledningar att tycka om julen (och, antar jag, att ogilla den; flera av anledningarna är säkert samma). Vi har släkten, klapparna, glöggen, pyntet, Kalle Anka och barnens tindrande ögon. Allt detta är förstås mer eller mindre trevligt, men för en sensualist som jag är det maten som är huvudattraktionen.

I förberedelse för årets största ätardag, det enstaka tillfälle som för hedonisten är att jämställa med världsmästerskapen för en hårt kämpande idrottsman, har jag därför sett till att ett bra tag äta ytterst lite och är nu i finaste form för en ordentlig julmiddag, och om det dessutom hindrar mina två tjocka bröder från att anklaga mig för att vara tjock så är det en trevlig bieffekt.

Nu vill jag önska alla mina läsare en riktigt glad storätarhelg. Låt er väl smaka av vad det nu är depraverade typer som ni tycker är det viktigaste på ett komplett julbord.

Inga kommentarer: